Havalimanında Pompeo ile Kaşıkçı görüşmesi

> Güncel 17 Ekim 2018 12:53
Videoyu Aç Havalimanında Pompeo ile Kaşıkçı görüşmesi
A
a

ABD Dışişleri Bakanı Pompeo, Ankara Esenboğa Havalimanı'nda Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'la görüştü. 40 dakikalık görüşmede, Cemal Kaşıkçı olayı ele alındı.

ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, Suudi gazeteci Cemal Kaşıkçı’nın kaybolmasına ilişkin görüşmeler kapsamında Turkiye’ye geldi.

Pompeo’nun uçağı saat 09.45 sıralarında Esenboğa Havalimanı’na indi. Moldova ziyareti için Esenboğa’da olan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD’li bakanı ile görüşme gerçekleştirdi. Görüşme 40 dakika sürdü.

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, MİT Müsteşarı Hakan Fidan ve Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın görüşmeye katıldı. Pompeo’nun yanında ise ABD’nin Suriye Özel Temsilcisi James Jeffrey yer aldı.

‘ARTIK YAPTIRIM OLMAMASI GEREKTİĞİNİ KONUŞTUK’

ABD’li bakan Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ile de bir araya geldi.

Pompeo ile Kaşıkçı olayı ve Mümbiç konusunu görüştüklerini belirten Çavuşoğlu, şu açıklamada bulundu: “Pompeo, Trump’ın görüşlerini iletti. Kaşıkçı olayına ilişkin endişelerini dile getirdi. Gazetelerde çıkan haberlere göre yorum yapmayız. Bizim elimizde de 15 kişinin gelmesiyle ilgili raporlar var, ancak bir neticeye vardıktan sonra bilgi verebiliriz. Savcılık yoğun bir çalışma yürütüyor. Başkonsololukta biraz gecikse de soruşturma gerçekleşti. Dün rezidansta soruşturma gerçekleşmedi, Suudlar, ailesinin olduğunu söyledi. Hepsi bir neticeye vardıktan sonra somut bir sonuca varabiliriz. Başkonsolos kendi ülkesine gitti, ne zaman döneceğine ilişkin bilgimiz yok. Bazı yaklaşımları tabii ki tepki gördü. Dolapları açıp saygısızca ‘bakın burada yok’ gibi söylemleri tüm dünyada tepkiye neden oldu. Konutta ve araçlarda soruşturma bugün gerçekleşecek. Dün, konutta ailesinin olduğu söylenerek gerçekleşmedi.

Mümbiç yol haritası dahil birlikte atacağımız adımları konuştuk. Yol haritasının geciktiğini kabul ediyorlar. Mümbiç’te ortak devriyenin başlaması gerekli. Fırat’ın doğusu için de mutabakat var. Cumhurbaşkanımız, Gülen’in iadesini konusunu yeniden hatırlattı.”

Çavuşoğlu ayrıca artık yaptırım olmaması gerektiğini konuştuklarını söyledi.

 
1000
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
icon
gümüş 3 Nisan 2014 23:10

ben yıllardır mersinde yaşayan bir hizan lı kürt genciyim. öncellille nimetullah abim çok güzel dile getirmişsin. şunu belirtmek isterim bitliste bir kesim insanlar aileler hiç bir zaman vazgeçmeyecekleri bir politika belirlemişler kendilerine. bu gün iktidar kimse ben onun yanındayım. bunların siyasi felsefesi bundan ibaret emin olun yarın müzafakar olarak görünen akp nin yerine Kemalist chp MHP yada tkp bile iktidara gelse bu insanlar yine bdp nin yanında durmazlar o yüzden tek umut okuyan gelişen bu davanın farkına varan gençliktir. mersinden özgürlük kervanına katılan bitlis be hizana selamlar her daim sekeftın

0 0 Cevap Yaz
Taraflı ama doğru yorumlar 2 Nisan 2014 19:02

Bu site haber sayfası mı yoksa bdp özel forum sayfası mı

0 0 Cevap Yaz
Nimetullah diye bir yazar 2 Nisan 2014 16:43

Bitlis zaferi, tatvan mağbuliyeti diye yazı yazan ruhun ne kadar kardeş... Adın nimetullah ruhunu kaybetmişsin adını da değiştir değişikliğe önce adınla başla zihniyetin ruhunla tamamlasın.

0 0 Cevap Yaz
gerçekler acidir 2 Nisan 2014 14:07

Tertemiz Kürt kardeşlerimin başımın gözümün üstünde yeri var. yerine göre türk arkadaşlarımdan da değerlidir..Ama vurducu kırdıçı tiplerden bıktım..Biz bu tiplerle istanbul u izmiri antalya yı bodrumu marmarisi sahililleri her yeri paylaşıyoruz bu tipler bizden hakkarinin dağını kıskanıyıı..

0 0 Cevap Yaz
ilave ediyorum.

Yok efendim hakkariye tunceli ye pasaportla gidecekmişiz. ne işim var orada gitmem olur biter....

0 0
Xelilo 2 Nisan 2014 11:57

Sevgili Nimetullah abim, yazınızı dikkatle okudum, düşüncelerinize ve fikirlerinize tamamen katılıyorum. İki kelimeyi biraraya getirmeyenlerin yapılan bu güzel ve net analizi anlamamasına şaşmamak gerekir diye düşünüyorum. Zira kıt zihniyetliler yazının sıradan bir köşe yazısı değil içinde farlı bakış açılarından değerlendirmeleri barındırdığının bile farkında değiller.

0 0 Cevap Yaz
Ahmet SELİMOĞLU 1 Nisan 2014 22:22

BDP nin Tatvandaki mağlubiyeti hakikaten üzücü. Belediyenin kaybedilmiş olmasını Abdullah Ok 'a yüklemek yanlıştır. Tatvan Milli görüş,milli Türk Talebi Birliği,Milli selamet vb gibi sağ ve islam refaranslı siyasi akımların merkezlerinden biridir.Bir önceki secimde Mustafa KARA'nın aday olması BDP ye secim kazandırmıştı. Elbette Abdullah Başkanın hatalrı olmuştur,fakat secimlerde BDP karşı tüm partiler buna MHP dahil blok olarak BDP kazanmaması icin caba sarfetmişlerdir.Abdullah başkanın iyi niyetli olması malesef birileri arafından farklı taraflara cekilmiştir.AKP adayının gücü değildir secim başarısı kesinlikle kim aday olmuş olsa AKP den secimi kazanırdı.

0 0 Cevap Yaz
koçer 1 Nisan 2014 17:15

Koçer sorunu koçer sorunu deyip durmayın...Soyunda katışık olmayan kürtlerdir koçerler.

0 0 Cevap Yaz
ali veli

zaten sizin bu kendini beyenme ve bübürlenme yıktı tatvanı...

0 0
koçerden ali veliye cevap

Dikkatli konuş ali veli yazan adam. ben doğriyii söylemişem hep te söylerem...

0 0
tetvani

Kocer goc ten gocerlikren gelir yani kocer degil gocer olacak once onu ogren. Gocer demek yersiz yurtsuz demek. Senin yurdun veya yerin tatvansa gocer yani senin deyiminle kocer degilsin. Yok ben gocerim diyorsan Tatvani siz batirdiniz. Bdpde sizi batirir insallah.

0 0
koçerden tatvani ye cevap

Ben senin bdp li olduğuna inanmıyarim. senin kürtlüğünden de süphe duyuyum. tatvanı biz kalkındırdık siz gibiler batırdı.... tatvan da herkes bdp ye karşı birleşti. o sebepten bdp kaybetti..

0 0
Kerem DEMİR 1 Nisan 2014 16:16

Sayın yazar ''Hizan'da 100 yıldır Şeyhler ve belirli aşiret üyeleri arasında siyaset şekillenmiştir. '' sözünüze katılmak akıldan ziyan bir harekettir. Hizan ilçesinde Belediye teşkilatının kurulduğu günden günümüze kadar Şeyh ailesinden hiçbir kişi belediye başkanı olmadığı gibi belediye başkan adayıda olmamıştır.Aşiret diye tanımladığın kişiler ise Hizanda yerleşik belirli ailelerdir. Bunları aşiret olarak tarif etmeniz yanlış olduğu gibi Şeyh ve aşiret ifadeniz bence içinizdeki öfkenin dışa vurulmuş halidir.BDP hizanda %20 tabanı olan bir partidir diğer yasal partiler gibi seçimi kazanmış her birey gibi bizlerde BDP nin Hizanda kazanmasına sevinmiş ve başarısının daim olmasını temenni etmişizdir. Sayın yazar kardeşim Hizanlıyım inanın şeyhlere hayatımda oy vermedim ama şunu ifade etmek gerekirki Hizanlı mevcut vekilleri görünce, sayın Gaydalıyı mumla arar gibi oldu ..BDP asla söz etmedim elbetti duyarlılı davrandı hizanlılar ama şeyhleri yazınıza alet etmeniz çok hoş olmadı

0 0 Cevap Yaz
mehmet ay

hizanlı kardeşim kerem demir, siz yazarı eleştirmişsiniz ama ben de bir hizanlı olarak yazarın yazdıklarına %100 katılıyorum. bak kardeşim şeyhler belediye seçimlerinde aday olmadılar demişsin peki son yıllara kadar o bahs ettiğin şeyhlerin söyledikleri hizanlı için kanun olduğunu bilmiyor musun? ikinci konu belli başlı aileler demişsin aşiretin özellikleri de belli başlı ailelerden oluşur bunu da bilmen gerekir. bdp'in kazandığına sevinmişiz demişsiniz sağ olun var olun tabiki herkesin sevinmesi gerekir. ben şunu belirteyim ben o okumuş hizanlı gençleri kutluyorum artık hizan kabuğunu kırmıştır o okumuş ve okumakta olan delikanlı erkek ve kızlarımızla onur duyuyorum. Allah onların ve hizan'ın bilinçli halkının yar ve yardımcısı olsun. ben şu anda hizanda oturmuyorum ama artık hizan'la gurur duyarak dolaşıyorum. zaferiniz hizana huzur, mutluluk ve barış getirmesini diliyorum...

0 0
MUZAFFER ÇAKAS 1 Nisan 2014 15:32

BU analize katılmamak mümkün mü % yüz doğrudur biz İstanbul da oturan Tatvanlılar ta dorumun farkındaydık defalarca dile getirdik tartıştık ama ne yazık ki sanki başka kimse yokmuş gibi Mevcud başkan da ısrar edildi yazık .

0 0 Cevap Yaz
rektör 1 Nisan 2014 14:32

çok güzel yazmış sen neyini beğenmedin tamamen obfektif ve doğru (bir tanede sen yazda bakalım gerçek neymiş senden öğrenelim)

0 0 Cevap Yaz
Ayrık otu

Bir ayrık otu yazısı. derin ayrılık ve acı ya davet..

0 0
Birlikte yaşama davet cümlesi kuralım

Adına Türkiye diyoruz siz ısrarla Kürdistan, sınırlarımza binlerce yalın ayak kaçanlar bu halkın ekmeğini paylaştığını unutmuş gibisiniz toprağını da istiyorsunuz Birlikte yaşam zor değil biz Çanakkale deki ruhla birleşmeliyiz. Demokrasi sana seçme özgürlüğü verdi ama beni yok sayma özgürlüğü vermedi bu satırları yazma dan öteye başka özgülüğün olamaz çünki senin özgürlüğün benim özgürlüğümün başalangıcında biter.

0 0
katılıyorum 1 Nisan 2014 14:27

harika bir teşhis koymuşsunuz kesinlikle katılıyorum bu halk cezalandırmasını bilir elbette tatvanda bdp yi bitliste akp yi

0 0 Cevap Yaz
öğretim görevlisi 1 Nisan 2014 13:25

aklınca köşe yazısı yazmışsın....

0 0 Cevap Yaz
rektör

çok güzel yazmış adam beğenmediysen bi tanede sen yazda bakalım gerçek neymiş

0 0
akın

adına öğretim görevlisi demişsin ama bişey öğrenememişsin adam gayet güzel açıklamış seni bu anlayışsızlığın bize gösteriyor ki anlama özürlü olup aynı zamanda öğretim görevlisi de olunuyomuş.

0 0
tetvani

Belliki sende gocersin yani yersiz ve yurtsuz. Cekemiyorsan atali sen yaz seninkini okuyalim.

0 0

Bunlar da İlginizi Çekebilir
hava durumu HAVA DURUMU
arşiv HABER ARŞİVİ
Haber İhbarı
Nöbetçi Eczaneler

Sitedeki tüm harici linkler ayrı bir sayfada açılır. Siteadi harici linklerin sorumluluğunu almaz.