Cahit Zarifoğlu ( 1 Temmuz 1940, Ankara Ölümü: 7 Haziran 1987, İstanbul ) Asıl memleketi K. Maraş olan şairin tam adı Abdurrahman Cahit'tir.
Eserleri
Şiir: İşaret Çocukları (1967), Yedi Güzel Adam (1973), Menziller (1977), Korku ve Yakarış (1986), Şiirler (Bütün şiir-leri, 1989)
Hikaye: İns (1974), Hikâyeler (Toplu hikâyeler, 1996)
Roman: Savaş Ritimleri (1985), Romanlar (Savaş Ritimleri, Anne, 1991)
Deneme: Bir Değirmendir Bu Dünya (1986), Zengin Hayaller Peşinde (1999)
Günlük: Yaşamak (1980)
Oyun: Sütçü İmam (1987)
Çocuk Kitabı: Katıraslan (1983), Ağaçkakanlar (1983), Serçe Kuş (1983), Yürekdede ile Padişah (1984), Küçük Şehzade (1987), Motorlu Kuş (1987), Kuşların Dili (Feridüddin Attar'ın Mantıku't Tayr'ından sadeleştirme, 1989), Gülü-cük (1989), Ağaç Okul (1990)
'Cahit, açmaktan, açıklamaktan çok, örtmeye, gizlemeye değer vermiştir. (...) Nitekim şiirinin kapalı olduğuna ilişkin her vurgulama karşısında buna hayret ettiğini görürdük. (...) Nitekim anlaşılması zor olan tek şair Cahit olmamasına rağmen, bu alanda nerdeyse yalnızca onun adı çıkmıştır. Bir Turgut Uyar veya bir Edip Cansever ya da son dönemin Behçet Necatigil'i sanki daha mı anlaşılır şiirler yazmış-lardır? Hatta bir Oktay Rıfat'ın şiiri daha mı anlaşı-lırdır?' (Rasim Özdenören, Cahit Zarifoğlu'nu Anma Gecesi, 15.06.2000, Ankara) '(...) Bizim onu tanıdığımız zamanlar İkinci Yeni'nin sesini duyurduğu zamanlardır. Cahit'in şiire başladığı yıllarda (1957-58) İkinci Yeni'yi tanımadığını söyleyebilirim. Yine de şiirleri, adeta kendiliğinden İkinci Yeni'nin atmosferini terennüm eden şiirlerdi. Yani o zor anlaşılırlık, başından beri şiirinde varlığını sürdürmüştü. Cemal Süreyya, daha ileriki tarihlerde şiiri izah sadedinde 'şiir geldi kelimeye dayandı' demişti. Cahit'in ilk acemilik şiirlerini saymazsak, ta başından beri şiirin gelip kelimeye dayandığının ifadesi olan şiirler ortaya koydu. Bu nitelikte şiirler yazdı. (...) İkinci Yenici'lerle Zarifoğlu'nun arasında bir etkileşim varsa, bu yukarıdan aşağıya değil, aşağıdan yukarıyadır. Bazı İkinci Yenici denilen şairlerin üzerinde Cahit'in şiirinin etkileri olmuştur. Kaldı ki İkinci Yeni ile Cahit'in şiiri arasında muhteva yönünden çok önemli bir farklılık var. O da şu: Cahit'in şiiri çok gizli, çok derinlerde, çok diplerde bir müslüman insanın duyarlığını dile getirir. (...) İkinci Yeni şiirini muhteva yönünden genel bir değerlen-dirmeye girdiğimizde karşımıza materyalist anlayışı yansıtan şiirler çıkar.