Güncel

Ev Alıp Satacaklar Dikkat! Güvenli Ödeme Sistemi 1 Ekim'de Zorunlu Olacak

Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında güvenli para transferini sağlamak amacıyla hayata geçirilecek Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu uygulama tarihini 1 Ekim 2026'ya ertelediğini duyurdu.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcının dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi risklerden korunması, kayıt dışılığın azaltılması ve ödeme işlemlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te değişiklik yapıldığı hatırlatıldı.

Yeni düzenlemeye göre, taşınmaz satış bedelinin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da Elektronik Fon Transferi (EFT) yoluyla ödenmesi halinde işlemler, mülkiyet devri ile ödemenin aynı anda gerçekleşmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yapılacak.

Açıklamada, Ticaret Bakanlığına sistemin yürürlüğe giriş tarihini üç aya kadar erteleme yetkisi verildiği belirtilirken, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların teknik entegrasyon çalışmalarını sürdürdüğü ifade edildi.

Teknik altyapının eksiksiz tamamlanabilmesi amacıyla bu yetkinin kullanıldığı belirtilen açıklamada, Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu kullanım tarihinin 1 Temmuz yerine 1 Ekim 2026 olarak güncellendiği bildirildi.

Yeni uygulamanın hayata geçirilmesiyle birlikte taşınmaz alım satımlarında ödeme işlemlerinin daha güvenli hale getirilmesi ve dolandırıcılık vakalarının önüne geçilmesi hedefleniyor.