Perakende satış hacmi arttı

> Güncel 17 Ekim 2018 20:46
Videoyu Aç Perakende satış hacmi arttı
A
a

Perakende satış hacmi ağustos ayında yüzde 1,3 oranında arttı. Gıda dışı satışlar ise azaldı.

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2018 yılı ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,3 arttı.

Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 4,9, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,3 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,5 azaldı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2018 yılı ağustos ayında bir önceki aya göre yüzde 0,4 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 2,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,2 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,7 azaldı.



Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2018 yılı ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 20,3 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 17,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 19, otomotiv yakıtı satışları yüzde 27,9 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2018 yılı ağustos ayında bir önceki aya göre yüzde 2,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,7, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 3,7, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,8 artış gösterdi.

 
1000
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
icon
Sinan Demir 29 Kasım 2015 19:30

Böyle yazımı olur Allah aşkına... Böyle kişileri yazar diye ekliyorsunuz.

0 0 Cevap Yaz
Mehmet 27 Kasım 2015 13:23

Kamran İnan'a laf atanlara şöyle bir bakıyorum da acaba onun tırnağı olabilirler mi? Bu bazıları kelime hazineleri kıt olduğu için Kürt, Kürtlük, Kürtler kelimelerinden başka laf bilmiyorlar. Kürtlük sizin tekelinizdemidir? Böyle lüzumsuz ve terbiyesiz yorumlara müsaade etmeniz çok yanlış. Ben Kamran İnan'a oy vermiş biri değilim. Ama Dünya'nın tanıdığı böyle bir hemşehrimle, merhumla gurur duyuyorum.

0 0 Cevap Yaz
Tuxli

Önce ''laf'' ile '' kavram'' arasındaki farkı idrâk et, sonra ''kelime hazinesi'' ifadesini kullan. Kürt, Kürtlük, ve Kürtler etnik kavramlardır. Tabî, kelime hazinen laflarla dolu olduğu için, kavrayamamışsın. Sende gurur varmı ki başkası ile gurur duyabilesin?

0 0
Tuxli 26 Kasım 2015 16:13

Canı gönülden katılıyorum yazara. Cesaretinden dolayı da tebrik ediyorum. TC devlet adamı, Kamuran ''bey''in Kürd insanına ihaneti ne affedilecek, ne de unutulacaktır.

0 0 Cevap Yaz
Minare Kentli 26 Kasım 2015 15:00

Nimetullahin duruşu devrimci devrimci duruştur Yaşar Abdulselanoğlunun yetiştirdiği belli oluyor

0 0 Cevap Yaz
BİTLİS 25 Kasım 2015 21:07

İshak bey hukuk fakültesini iyi dereceyle bitirmek iyi bir şahsiyet olduğu anlamına gelmez ki. Mardinli Aziz Sancar nobel ödülü almış olmasına rağmen aslını bilmiyor. Bu manidar değil mi?

0 0 Cevap Yaz
İsak Demir 25 Kasım 2015 15:42

Yahu bu ne zırvalamış. Böyle zırvalıklara neden müsaade ediliyor. Kamran İnan'ın siyasi kariyerini bırakalım bir kenara, Hukuk Fakültesini derece ile kazanıp bitirmiş bir şahsiyettir. Bu şahıs duyduğum kadarı ile senelerce Türkiye'de sıradan bir fakülteyi bile kazanamayıp, Bulgaristan gibi bir yerde diploma almaya gitmiştir. Kalkmış Kamran İnan'a laf atıyor. İnsan biraz haddini bilir be...

0 0 Cevap Yaz
ali 25 Kasım 2015 13:43

bende bu vatanın suyunu,ekmegini yiyiyorum ben de kürdüm bu vatanın bayragını sevenlerden biride benim

0 0 Cevap Yaz
Mutki 25 Kasım 2015 09:58

Kaleminize sağlık. Böyle bir adamın cenazesine hdp toplu katılım çağrısı yaptı. Yazık.

0 0 Cevap Yaz
bitlisli 25 Kasım 2015 01:30

Çok doğru söylemiş kamran bey kürdistan dış güçlerinin bir oyunu niye zorunuza gidiyor sizin gibi olacak hemen ermeni soykırımınımı kabul etmedi lazım ben bir kürdüm ama vatanını ve bayrağını sen birisiyim sizin istediğimiz kürtlerden değilim

0 0 Cevap Yaz
hizan gulpik

Sana diyorum bitlisli şahsiyet sen ne sin ya kımsınkı bizden daha bu vatanı ve bayrağı sevıyorsun Allahtan sana bır ayrıcalıklı verıldı asimile olmuş benliğini kaybetmiş sistemin kölesi olan şahsıyet utanın artık haklısın sızde boşuna utanın dıyom side ahlak utanma olsaydı halkınızın yanında dık durmasını bılırdınız sız ve sızın gibi uçuk zıhnıyetle menfaatçı insanlar bu ölkeyı bölmek ısteyenlerdıkı bu insanları isyanlara zorladınız dönüp kendinize bakın gıydığınız kıyafetlerın içinde sadece et parçası duruyor ınsan değil

0 0

Bunlar da İlginizi Çekebilir
hava durumu HAVA DURUMU
arşiv HABER ARŞİVİ
Haber İhbarı
Nöbetçi Eczaneler

Sitedeki tüm harici linkler ayrı bir sayfada açılır. Siteadi harici linklerin sorumluluğunu almaz.