Güncel

Milyonları ilgilendiren dijital sayaç dönemi başlıyor

Türkiye genelindeki milyonlarca aboneyi yakından ilgilendiren büyük bir dijital dönüşüm hamlesi başlatıldı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) koordinesinde hayata geçirilen Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS) projesiyle elektrik, su ve doğal gaz sayaçlarının tek bir merkezden yönetilmesi hedefleniyor.

Proje kapsamında aboneler, elektrik, su ve doğal gaz tüketim verilerini tek bir dijital platform üzerinden anlık olarak takip edebilecek. Sistemle birlikte fatura takibi süreçlerinin tamamen dijitalleşmesi ve veri dağınıklığının ortadan kaldırılması amaçlanıyor.

Teknolojide dışa bağımlılık azalacak

Millî Akıllı Sayaç Sistemi ile enerji ve altyapı sektöründe ortak bir ulusal standart oluşturulması planlanıyor. Farklı üreticilere ait sayaç ve haberleşme sistemlerinin tek bir uyum protokolü üzerinden çalışması hedefleniyor.

Bu kapsamda, tedarikçi bağımlılığının azalması, kurulum ve işletim maliyetlerinde düşüş sağlanması ve yerli teknoloji üreticilerinin sektörde daha fazla yer alması bekleniyor.

Hibrit haberleşme modeli devreye giriyor

Sistemin ülke genelinde kesintisiz çalışması için hibrit haberleşme altyapısı geliştiriliyor. Elektrik hatları üzerinden veri aktarımı sağlayan PLC teknolojisi ile radyo frekansı tabanlı kablosuz sistemlerin entegre şekilde kullanılacağı belirtildi.

Bu sayede kırsal ve zorlu coğrafi bölgelerde dahi sayaç verilerinin merkezi sisteme güvenli ve hızlı şekilde aktarılabileceği ifade ediliyor.

Tüketicilere tasarruf ve takip imkânı

Yeni dijital platformla birlikte abonelerin geçmiş tüketim verilerini karşılaştırabileceği, grafikler üzerinden analiz yapabileceği ve daha bilinçli tüketim alışkanlıkları geliştirebileceği belirtiliyor. Böylece vatandaşların enerji kullanımını daha kontrollü şekilde yönetebilmesi hedefleniyor.