Osmanlı Devleti döneminde inşa edildiği ifade edilen çeşmenin, geçmişte hem kervanların hem de bölge halkının içme suyu ihtiyacını karşıladığı belirtiliyor. Yıllar içinde işlevini yitiren yapı, bugün tamamen kaderine terk edilmiş durumda.
Köylüler onarım istiyor
Mahalle sakinlerinden Halim Tunç, çeşmenin geçmişte önemli bir su kaynağı olduğunu belirterek yapının yeniden restore edilmesi gerektiğini söyledi. Tunç, “Bu tarihi çeşme büyüklerimizin anlattıklarına göre ticaret yapan kervanlar ve bu civarlarda konaklayanlar için içme suyu ihtiyacının karşılandığı yer olarak kullanılmış. Bu çeşme ve kemer, uzun yıllar önce köylülerimizin de su ihtiyacını karşılıyordu. Ancak aradan geçen uzun zamanın ardından çeşme maalesef artık tamamen terk edilmiş durumda. Bizler bu tarihi çeşmenin yetkililer tarafından hangi kuruma ait ise onarılıp aslına uygun olarak yeniden eski haline getirilmesini istiyoruz” dedi.
Bölge halkı, tarihi yapının korunarak yeniden ayağa kaldırılmasını talep ediyor.